søndag den 17. august 2008

Velkommen

Velkommen til min blog. Tanken bag denne blog er at skrive dagbog om min daglige træning af min dressurhest Monark.

En dagbog, der gerne skulle følge os til vores mål: At debutere i Grand Prix.

Monark er en 13 årig vallak. Han har Guter Gast XX som morfar, og er efter pirathingst May Bello. May Bello er efter May Sherif og har Wersal som morfar. Gældende for disse tre hingste er at de alle er at finde i Matador II's stamtavle - meget spændende ;-)

Jeg har kendt Monark siden han var 2½ år gammel og en fræk fræk hingst! Han blev kastreret som 3 årig og påbegyndte derefter tilridning. Jeg købte ham den 1. juli 2000 som 5 års.

I dag kan han vise alle øvelser til Grand Prix. Dog kræver galoppirouetterne en del arbejde og etterne er heller ikke helt på plads - men vi kan da klare en 6-7 stykker :-)

I åt har vi debuteret i Prix Sct. George og Intermediere I på distriktsplan. Senere i år skal vi ride MA1 og MA2 på landsplan i Ikast og evt. også Tinglev.

Jeg selv er jeg en 26 årig dressurentusiast som har droppet det fornuftige om at få en uddannelse pt, for at hellige mig drømmen om at ride grand prix :-)

Ingen kommentarer: